Όχι, δεν θα μιλήσουμε για τρίχες, ούτε για μπαρμπέρηδες. Όταν είσαι κοριτσάκι (όπως εγώ) και ακούς τη λέξη «μπαρμπέρη», κάνεις άλλους συνειρμούς, που σε ταξιδεύουν προς Αγγλία μεριά. Μιλάμε βέβαια για το όνειρο που έχουμε εμείς τα κοριτσάκια να αποκτήσουμε μια «πάμφθηνη» (2 με 5 χιλιαρικάκια ευρώ) καμπαρντίνα Burberry (Μπάρμπερι).
Όλοι έχουν δει κάπου, το γνωστό ταρτάν (καρό) της εταιρείας ακόμη κι αν δεν γνωρίζουν ότι είναι “Burberry”. Ακόμη λιγότεροι ίσως γνωρίζουν ότι υπάρχουν πέντε παραλλαγές στο γνωστό μοτίβο της εταιρείας.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1856 από τον 21χρονο Άγγλο Thomas Burberry. Όσο υπερεκτιμημένη κι αν είναι η καμπαρντίνα που λέγαμε, έχει κάθε λόγο να «πάρει ψηλά τον αμανέ» (όπως θα λέγανε και στο χωριό μου), επειδή το ύφασμα και το σχέδιο του συγκεκριμένου ενδύματος είναι πατέντα του κυρίου Burberry. Δημιούργησε ένα ύφασμα που ήταν ανθεκτικό αλλά «ανέπνεε» και το ονόμασε “gabardine”. Σας θυμίζει τίποτα; Μήπως καμπαρντίνα;
Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος, που η εταιρεία κατέχει τα σκήπτρα στον τομέα «πανωφόρι». Τα δημιουργήματα του Burberry αποτελούν μέρος της Ιστορίας. O Roald Amundsen (εξερευνητής του Νότιου Πόλου), ο Ernest Shackleton (εξερευνητής της Ανταρκτικής) και ο George Mallory (από τους πρώτους ορειβάτες στο Έβερεστ) φόρεσαν αυτά τα πανωφόρια.
Αργότερα, ο στρατός ζήτησε, κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο, να προσαρμοστεί η καμπαρντίνα, έτσι ώστε να «βολεύει» στη μάχη.
Υπάρχουν τέσσερις υποκατηγορίες της εταιρείας. Η Burberry Prorsum είναι η ακριβότερη, μετά σε φθίνουσα σειρά έρχονται οι Burberry London, Burberry Brit, Burberry Sport.
Αν δηλαδή θελήσετε να βάλετε πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη, για το πολυπόθητο πανωφόρι, καλό είναι να ξέρετε και ολίγα για την ιστορία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου